Hyveitä:

Suhteellisuuden taju: 12
Kohtuullisuus: 11
Lojaalisuus: 9
Viisaus: 9
Oikeudenmukaisuus: 8
Anteeksiantavaisuus: 7
Jalo joutilaisuus: 7
Rakkaus: 7
Urhoollisuus: 6
Hiljainen tieto: 3
Pyhä huolettomuus: 3
    Syntejä:

Ylpeys: 12
Hengen velttous: 9
Murehtiminen: 9
Tietämättömyys: 9
Välinpitämättömyys: 8
Hekumallisuus: 7
Kateus: 7
Vihamielisyys: 6
Huumorintajuttomuus: 4
Vatsan palvonta: 4
Ahneus: 3

Tuo ylpeys hiukan ihmetyttää... tarkempi selostus aiheesta näyttää tältä:

Ylpeys on sitä, että on ollakseen jotain muuta kuin mitä oikeasti on: ylpeä rakentaa itsestään kuvan muiden ja itsensä ihailtavaksi. Ylpeyteen liittyy myös pelko siitä, että muut eivät voi hyväksyä minua sellaisena kuin olen. Siinä mielessä monet ylpeät ihmiset ovat hyvin epävarmoja itsestään. Ylpeyttä on myös se, että asettaa itsensä muiden ja kaiken arvostelun yläpuolelle: Mikä SINÄ olet minulle mitään sanomaan!
Ylpeyttä on näissä ilmiöissä:
nationalismi, heimouho, rasismi, fasismi uskonsodat, kunniamurhat, verikosto, mafia kiekkouho, jalkapallofanius (-fanaattisuus) ikärasismi, sovinismi ylenkatse, elitismi, kurjistumisen hyväksyminen (Heikot sortuu elon tiellä -ajattelu) kovasydämisyys hädänalaisten auttamisessa - esim. pakolaispolitiikassa hybris, ylennetyn ylpeys, pomottaminen, pompottelu, tittelitärkeys jonon ohittajat, "ettekö tiedä kuka minä olen" -ajattelu, eteen kiilaajat raharikkaan ylpeys: suomalaiset neukuissa tai Virossa poliitikkojen vaihtoehdottomuus, keskustelun kieltäminen ("Tässä ei tarvita tunteita, vaan faktoja!") virkamiesten ylimielisyys ja tärkeily, huono asiakaspalvelu besserwisserit, halveksujat tekopyhät, "kunnon ihmiset", käräyttelijät, paheksujat hyväntekeväisyysgaalaan osallistuvat julkkikset parannuksen tehneet, toisten käännyttäjät, jehovat, lähetyssaarnaajat tunnustusten tekeminen lehdistössä, julkinen nöyryys marttyyrit tyhmänylpeys: MINÄ en lue käyttöohjeita Mielestäni en ole tuollainen, mutta näin sanoopi syntitesti